Wednesday, February 3, 2010

~ Cameron Highlands ~

Akhirnyer hari yg ku nnt telah tibe hehhehe..cam pe jer...bese la..malam tu aku pun cbuk ler mengemas ape yg nak bwk...pakaian..barang keperluan anak kecik aku tu..susu la nestum la...takut ade yg teringgal lak nnt...mlm tul 1 baru tdo..sbb basuh baju siap2....
esok nyer kami gerak dlm kul 8 pg...sampai sane dlm kul 11 pg....kami ikut jln Simpang Pulai x der la teruk sgt jln nyer...tp aku still pening2...nasib baik x muntah..hehehhe...
Aku nengok kat kedai2 yg kat tepi jln tu seme jual barang2 yg berunsurkan starwberry..waner merah...tu yg wat aku x thn nak beli tu...so aku pun rembat la bantal strawberry 2...oii..rambang mate tul tgk..seme cantik2 ade yg beso ade yg kecik..geram tul aku...
tengah je jalan2 naik kete ler...tetibe je laki aku dengo bunyi lain macam kat tayar belakang...cam ade yg x kene jer....tgk2 rupenyer ade skru beso terbenam kat dlm tayar...so kami pun cpt2 cari bengkel kete..turun ke Brinchang...nasib baik ade bengkel....so layan gambo dulu ekk..



Jam pun da kul 12t/h perut aku da mule berkeroncong....g cari kedai mkn..kat brinchang ni aku tgk seme kedai cine...so nampak KFC....mkn KFC je la...pas mkn check in hotel...naik atas blk....rehat2 dulu kat dlm bilik....ni gambar bilik kepada sape2 nak g CH nnt leh la nginap kat Hotel Equatorial ni...

 Kat Lobby Hotel, anak aku sedap je tido..sbb nyaman je ..


 

  
Ibu Adik pun nak possing jgk....

Da hilang penat aku kuar blk dlm kul 3.30 nak g jln2 n pasar malam kat Brinchang..td kul 12 dieorg da prepare nak bukak pasar da...KEA FARM....mmg dkt sgt ngan hotel kami nginap ni...berenti dulu...dieorg jual2 barang2 merah2 ni lg...aku pun borong teh n jem strawberry... sayur biar dulu la..sok leh beli aku ckp ngan laki aku...kami pun terus kan perjln ke bwh plak (brinchang) jumpe cactus point berenti dulu...anak kecik aku ni tdo plak so laki aku masuk dulu pastu baru aku plak..hehehehe..nak wat camner org beranak kecik la kate kan...kalo bujang senang ckit nak jln2 kan...layan gambo dulu..


 

  
Abang Faris x reti dok diam berlari je...


 
Abang ngaper da penat ker... 

Kami pun meneruskan perjalanan ke pasar malam...nasib baik jln x jem lg...maybe sbb awal lg...sampai2 parking agak penuh jgk...tp kami masuk kat quaters polis dpt jgk parking...abg plak tido...terpaksa kejutkan jgk...sian...ayah die dukung pun die tido lg...penat sgt ye syg...kat pasar mlm x leh jln jauh2 sbb penat dok dukung dua2 hero ni...aku beli mane jumpe dulu la..beli jagung...keledek kecik n kentang kecik nak masuk dlm bubur adik....mak aii..aku rase nak patah tgn..berat nyer....jagung je da 8 bungkus keledek lg...abg nampak patung strawberry nak pulak..aku pun be;i la..nasib baik murah...25 jer..kalo kat atas td 35...murah la kat pasar ni...so kami pun blk hotel da penat....
bile mlm plak mak aiiiii..SEJUK GILER....anak aku siap menagis sbb kembong....aku pakai kan 3 lapis baru ok....sbb hotel ni kat atas sekali..tu yg sejuk tu....


 
Abang bukan main susah nak ambik gambo die la ni...
Hari ahad nyer kami pun bersiap2 nak check out sblm kul 12....nak g ladang teh plak..ni acara WAJIB ni..hehehhe.... tp singgah dulu kat cactus point sbb smlm x dpt ambik gambo....sampai kat Brinchang ade plak pasar pagi..singgah dulu...aku borong strawbery plak....sbb ramai tul yg nak dibg....dkt rm80jgk la beli strawberry jer....rm10 2 pkt besar....ape lg borong x hingat dunia....mmg rambang mate tul..tu pun aku x borong sayur sgt..sbb tau kat umah bukan masak sgt..just beli rm10 jer.....

 

  

  

  

  

  

  

  

  

Habis jln kat ladang teh...kami pun naik ke atas blk ....jalan naik ke atas da jem da...baru kul 1 lbh..ni gara2 org yg singgah kat KEA FARM tu..sbb kat ctu x byk parking..tu yg jd jem tu...lps je KEA FARM tu ok je jln...kami pun meneruskan perjalan nak blk...singgah dulu kat BUTTERFLY FARM....


 

  

  
Aku da penat da berjalan2 ni...lepak dulu..

 
Abang mmg suke tul kalo tgk air pancut..x kire la kecik ke beso... 

Lepas Butterfly Farm ni kami pun terus jer blk...mmmm...rase nak g lg....tp bukan tahun ni la....tggu anak aku beso dulu la...senang ckit....TUNGGU KEDATANGANKU CAMERON HIGHLANDS.....



 


No comments:

Post a Comment